Min parafras

Min parafras under arbete:




Slutbild: 


Hur skulle du förklara vad en parafras är?

Parafras = En känd målning man du byter ut ''innehållet'' i, men kan kan ändå veta vilken originalbilden är.

(Man kan T.ex måla av Mona lisa men måla ett annat ansikte)


Lite konstnärsfakta och fakta om konstverket.
Konstverket ''Flicka med boll'' är målat av Roy Litchenstien år 1961.
Litchenstien föddes 27 Oktober år 1923 i Manhattan, New York.

Whaam!, (1963) är en annan känd målning av Litchenstien.

Han dog 29 September år 1997 i Manhattan.


Reflektera över hur du personligen upplevt bilduppgiften och ditt arbete.
Jag tycker att det var ett roligt arbete och jag är nöjd.


Hur kom du på hur du skulle göra din parafras?

Jag tänkte att jag skulle göra motsatsen till vad originalbilden var, alltså målade jag en kille istället för en tjej.


Vad är du mest nöjd med? Vad kunde du ha gjort bättre?
Jag är nog mest nöjd över ansiktet.
Jag kunde jobbat ännu effektivare så att jag hade kunnat fyllt i bakgruden mycket starkare.



Vad har du lärt dig?
Vad en parafras är.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0